Vil du ind i CBD-branchen? Her er de ting, som du bør overveje

Sponsoreret indhold:

CBD er blevet populært hos flere, og derfor er der flere og flere, som gerne vil have en bid af kagen i økonomisk forstand. I denne artikel kigger vi nærmere på industrien omkring CBD, og hvad du skal holde øje med, hvis du gerne vil gøre din drømme til virkelighed som entreprenør.

Hvorfor vil du starte en business?

Ligegyldigt, om det er CBD eller en anden industri, så skal du være klar over, hvad formålet bag er. Hvis du ikke har noget formål, så kan det være svært at holde gejsten, hvis tingene ikke altid lige går din vej. Du skal også gøre op med dig selv, om det egentlig bare er en hobby, eller om det er noget, som du vil investere flere ressourcer i.

Lev op til de lokale regler

Ligegyldigt, om du vil starte din CBD-forretning i Danmark eller udlandet, så skal du altid tjekke op på landets love og regler. Nogle lande er mere liberale end andre, når det kommer til denne type produkter, og de har måske også bestemte reglementer for THC-indhold, leverandørtyper, produktion, indpakning og meget, meget mere. Det kan være lidt en jungle at finde ud af, så selvom det kan virke uoverskueligt, så er det ikke noget, du må udsætte.

Vælg din strategi

CBD er meget bredt, og det er vigtigt, at du gør op med dig selv, hvilken type produkter, som du gerne vil sælge. Vil du sælge produkter, som kun indirekte rører CBD og cannabis som fx med et tøjmærke, eller vil du sælge produkter, der indeholder CBD som olier, kapsler, cremer eller noget andet? Det kan også være, at du vælger, at du gerne vil gå endnu mere niche og kun sælge CBD til kæledyr eller specialiserede CBD-wellness-produkter. I sidste ende er det kun din passion og fantasi, som sætter grænser.

Mange vælger at sælge CBD-olie i Danmark online, fordi det rammer en bred målgruppe, og fordi det kan bruges i mange forskellige koncentrationer og i mange forskellige sammenhæng. Det har en langt større fleksibilitet end fx CBD-cremer, og så indeholder det heller ikke THC, hvilket gør det utrolig alsidigt.

Vær opmærksom på din målgruppe

Når du kender dit ”hvorfor”, og du ved, hvilke produkter du gerne vil sælge, så har du måske også allerede gjort dig tanker om, hvem din målgruppe er. Hvis du gør dig tanker om, hvilken type mennesker, som du gerne vil sælge til, så er det nemmere at nå dem gennem din marketing – professionelle businessfolk vil fx kunne relatere til andet end hjemmegående husmødre eller folk med kæledyr.

Offline eller online

Du skal selvfølgelig også tænke over, hvorvidt du gerne vil have en fysisk shop eller sælge produkterne online. Ligegyldigt, hvilken af disse to muligheder, du vælger, så skal du gøre dig nogle idéer om designet af dit logo, og måske endda hvordan din hjemmeside skal se ud. Du kan allerede nu begynde at brainstorme navnet på din butik.

Vil du tjene penge på at låne dine penge ud? Få passiv indkomst med Crowdlending. Jeg anbefaler Mintos eller Fast Invest - Få 1% ekstra i bonus på alle penge du investere i de første 90 dage - Opret din konto her