Er der penge at spare ved at bruge en køberrådgiver?

At købe hus er ofte et af de største livsinvesteringer som man kan foretage sig, derfor skal man have tungen lige i munden, før man kaster sig over det første og bedste.

Derfor kan det være en rigtig god ide at alliere sig med en køberrådgiver. En professionel køberrådgiver kan hjælpe dig igennem hele købsprocessen og er udelukkende på købers side.

Den store forskel mellem en ejendomsmægler og en køberrådgiver er, at en ejendomsmægler primært varetagers sælgers interesse, hvorimod en købermægler kun fokuserer på køberen og fokuserer på, at køberen får den bedste pris og de bedste vilkår.

Når du hiver fat i en købermægler, der kunne f.eks. være Bomae købermægler, så er der ofte 4 steps i købsprocessen, som bliver foretaget, før du som køber kan stå med nøglerne til dit nye hus.

Først bliver der kigget på den økonomiske situation. Her bliver der indhentet finansieringstilbud, der passer til din økonomi og den situation du står i. Det giver dig et bedre overblik og sparer dig tid og penge.

Derefter skal jagten efter den helt rigtig bolig igangsættes og her bliver der kigget efter relevante boliger, der matcher din kriterier.

Når huset er valgt, så skal alle de juridiske detaljer på plads, så du sikkert og trygt kan flytte ind i dit nye hus, uden du skal bekymre dig om, om du fik gennemgået alle de vigtige købspapirer.

Selvom det måske koster 10.000 – 20.000 kroner at få hjælp af en køberrådgiver, så kan den investering tjene sig hjem mange gange igen, hvis køberrådgiveren kan få et fornuftigt afslag på prisen og hjælpe dig med at forhandle en god aftale med din bank.

Nogle af de områder hvor der ofte opstår besparelser er når købermægleren forhandler med ejendomsmægleren og med banken, samt gennemgår og tjekker alle relevante dokumenter i handlen.

At få hjælp af et køberrådgivningshus er ikke kun en fornuftig økonomisk beslutning, de kan også hjælpe jer igennem en travl og stressende periode, hvor der er mange områder man skal have styr på.

Mange mister overblikket i deres købsprocess og det ender hurtigt i frustration og sure miner. Med en købermægler på din side undgår du uforudsete overraskelser.

Hvis du har valgt, at du skal bruge en køberrådgiver til dit huskøb, så kan det være en rigtig god ide at forhøre sig om sit netværk eller sine venner, hvis de har erfaring med en købermægler.

Når du har fundet den rigtige kandidat, så bør du tjekke deres Trustpilot, Facebook anmeldelser og deres omdømme på nettet. Hvis de har få anmeldelser og endda nogle dårlige anmeldelser, så bør du være påpasselig. Du bør kun vælge det firma med mange gode anmeldelser. På den måde kan du med ro i maven vælge den helt rigtig mand til din opgave.