3 tips til at skabe en passiv indkomst med affiliate marketing

Affiliate marketing er en markedsføringsform, der kan give dig en passiv indkomst. Det fungerer helt konkret ved, at du tjener en provisionssats, hver gang du henviser til en webshop eller hjemmeside, og den besøgende foretager et køb eller lignende.

Med affiliate marketing kan du opnå en passiv indkomst, der hver måned sikrer dig penge på bankkontoen. Det kræver, at du lægger en del kræfter i det i opstartsfasen, men efterhånden som du får opbygget en indtægtskilde, vil pengene gå ind på din konto mere eller mindre automatisk hver måned.

Herunder får du 3 tips til, hvordan du skaber en velfungerende affiliate-side, der sikrer dig en passiv indkomst, så du kan læne dig tilbage og nyde livet – næsten da. Det kræver hårdt arbejde, og hvis du vil leve af det, bør du hele tiden opdatere din hjemmeside.

Hvad er affiliate marketing »

#1: Sådan finder du din niche

Det første, du skal gøre, før du kaster dig ud i at bygge din hjemmeside, er at finde den helt rigtige niche. Her er der primært to ting, du skal være opmærksom på; hvilke affiliate-programmer giver et godt afkast, og hvor mange søger på de produkter, der er i de specifikke programmer?

Du skal tilmelde dig et affiliate-netværk som Partner Ads, Digital Advisor eller lignende. Her får du adgang til deres mange affiliate-programmer, hvor du kan se, hvor meget du får i provision for at henvise til et salg.

Vælg de programmer, der giver den højeste provision. Sørg også for at se, hvor godt siden konverterer. Hvis ikke den hjemmeside eller webshop, du henviser til, er bygget ordentligt op, får du svært ved at opnå provision, da de ikke får mange salg.

#2: Sådan driver du trafik til din hjemmeside

Når du har fundet en niche, du vil opbygge din hjemmeside efter, er det vigtigt, at du sørger for at opbygge den ordentligt. Det gør du blandt andet ved at tage højde for måden, hvorpå Google analyserer et site, når de indekserer det.

Du skal finde ud af, hvor mange der søger på forskellige søgefraser og -ord, der er relevante for din niche og de produkter, du vil henvise til. Der findes mange værktøjer, du kan bruge, når du skal finde søgevolumen på specifikke søgeforespørgsler.

#3: Sådan hæver du konverteringsraten

Når du har bygget din hjemmeside, så den har de bedste forudsætninger for at blive fundet, når en bruger søger efter søgeord, der er relevante for din forretning, er det vigtigt, at du også tager højde for konverteringer.

Du skal få den besøgende til at klikke på dine affiliate-links, så du sender til den webshop, hvor de forhåbentligt foretager et salg. Det kan du gøre på mange måder. En af de bedste måder at gøre det på, er ved at sammenligne forskellige produkter og give dem karakterer.

Der er stor sandsynlighed for, at den besøgende ønsker at købe det produkt, der har fået den højeste karakter. Sørg for at have tydelige call to action-knapper, så det er nemt at se, hvor man skal klikke.